Onze coachingstrajecten zijn gericht op het versterken van leerkrachten binnen hun specifieke context. Elk traject start met een intakegesprek, waarin we samen de doelstellingen en aanpak afstemmen. In overleg bekijken we welke middelen en werkvormen kunnen bijdragen aan een duurzaam en betekenisvol leerproces. 

We bieden onder andere:

Beeldbegeleiding

Beeldbegeleiding is een coachingsvorm waarbij korte videobeelden van het lesgeven worden gebruikt om samen met de leerkracht te reflecteren. Beeldbegeleiding is een krachtig en laagdrempelig middel om het professionele handelen van leerkrachten zichtbaar te maken, te analyseren en te versterken. Elk traject start met een intake en bevat een cyclisch proces van drie keer filmen in de klas, screenen/analyseren/monteren van het beeldmateriaal, reflectiegesprekken en een afrondingsgesprek. 

Leerkracht Leerling Interactie Coaching (LLInC)

LLInC is een relatiegerichte coachingsmethodiek die leerkrachten ondersteunt in het doorbreken van negatieve interactiepatronen met leerlingen. Via het Leerkracht Relatie Interview (LRI) reflecteert de leerkracht op concrete situaties, eigen emoties en het perspectief van de leerling. 

Klassenconsultatie

We bieden leerkrachten gerichte klassenconsultaties aan om de ondersteuningsbehoeften van leerlingen in kaart te brengen. Door observatie en samen reflecteren op bijvoorbeeld de groepsdynamiek of  individuele leerling vragen, helpen we inzicht te krijgen in wat er nodig is voor een passend onderwijsaanbod. Dit proces ondersteunt leerkrachten bij het maken van effectieve interventies en het versterken van het pedagogisch-didactisch klimaat.